Rekordszámú intézmény a K&H Egyetemi E-sport Kupa idei versenyén
A Magyar E-sport Szövetség által szervezett K&H Egyetemi E-sport Kupa harmadik éve nyújt lehetőséget a magyar egyetemisták és főiskolások számára, hogy megmutassák tehetségüket és tudásukat League of Legends, Rocket League és Valorant játékokban. Idén rekordszámú, tizenhárom felsőoktatási intézmény jelezte részvételét, rendezett selejtezőket és küldte legjobbjait a végső összecsapásra. A Gamerland arénában március 27-én megrendezett döntőn kiderült, melyek a legerősebb hazai egyetemek az e-sportban.
A döntőben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata elképesztő teljesítménnyel hódította el az elsőséget mind a Valorant, mind a League of Legends versenyszámokban, lenyűgözve a nézőket és ellenfeleiket egyaránt. Külön érdekesség, hogy a BME már harmadik alkalommal kvalifikálta magát nemzetközi megmérettetésre League of Legends-ben. Az University Esports Masters 2024-as évadában Magyarország is helyet kapott az Európai Egyetemi E-sport Bajnokság nemzetközi küzdelmeiben. A K&H Egyetemi E-sport Kupa legjobb Rocket League, League of Legends és Valorant csapatai a nemzetközi csoportkörbe juthattak tovább, ahol többek között Franciaország, Spanyolország, Portugália, az Egyesült Királyság, az Ír Köztársaság, Olaszország, Németország, Lengyelország, Cseh Köztársaság, Ukrajna, Hollandia, Belgium, Szlovákia, Litvánia és Törökország legjobb egyetemi csapataival találkozhatnak.
A Budapesti Metropolitan Egyetem csapatának vezetője, Zubor "Gogi" Ádám, a 2022-es válogatott keret után most ismét bizonyította tehetségét. A Rocket League-ben aratott győzelmükkel bebiztosították helyüket az University E-sports Masters 2024 csoportkörébe az Invitational első helyezettjeként.
A döntőben egy negyedik játék az EA SPORTS FC 24 legjobbjai is képviseltették magukat, és végül a Boresz E-sport Akadémia játékosa, a Neumann János Egyetem góllövője, Vén Balázs bizonyult a legjobbnak.
„Ezek az sporteredmények nemcsak a csapatok kemény munkájának köszönhetőek, hanem a magyar e-sport növekvő lendületének is egyértelmű jelei. A verseny egyúttal azt is jól mutatja, hogy milyen magas szintű tudást és elkötelezettséget igényel ez az innovatív sportág, amelynek kezdetektől támogatói vagyunk” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
Egyetemi E-sport Kupa powered by K&H – League of Legends
1. helyezett: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
2. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
3. helyezett: Debreceni Egyetem
Egyetemi E-sport Kupa powered by K&H – Valorant
1. helyezett: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
2. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
3. helyezett Széchenyi István Egyetem
K&H Egyetemi E-sport Kupa – Rocket League – Online verseny
1. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
2. helyezett: Metropolitan Egyetem
3. helyezett: Debreceni Egyetem
K&H Egyetemi E-sport Kupa – Rocket League – Invitational
1. helyezett: Budapesti Metropolitan Egyetem
2. helyezett: Debreceni Egyetem
3. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
K&H Egyetemi E-sport Kupa – EA FC 24 Challenge powered by Samsung Odyssey
1. helyezett: Vén Balázs – Debreceni Egyetem
2. helyezett: Banga József – Debreceni Egyetem
3. helyezett: Szabadkai Csaba – Budapesti Gazdasági Egyetem
Kapcsolódó cikkek
- Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n
- PlayIT: nagyszabású gamer rendezvényeknek ad otthont a Széchenyi-egyetem
- Elkezdődött a várva várt League of Legends bajnokság
- Az MNASZ első iRacing bajnokságának szakmai partnere és társ kiírója a HUNESZ
- Indul a Lenovo egész éves e-sport rendezvénysorozata
- Az e-sport élvonalában: az LG meghosszabbítja partnerségét a Gen.G-vel
- 12 milliót kaptak az e-sport bajnokok
- Új programmal jelentkezett a HUNESZ
- Esport csapattal fejlesztette új fülhallgatóit a Sony
- Egyesültek a hazai e-sport szervezetei a HUNESZ tisztújító közgyűlésén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt
A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban.
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.