Nagy dobásra készül a hazai e-sport
A már hazai szinten is több mint 400 ezer rajongót magáénak tudható e-sport újabb mérföldkövéhez érkezett, ugyanis az új FIFA 19 verzió megjelenésével szinte egy időben kerül sor vasárnap az első hivatalos hazai versenyre. A K&H e-kupa FIFA 19 bajnokság kapcsán a szervezők bemutatták a hazai e-sport lendületes fejlődését, aminek köszönhetően ma már itthon is egy 23 milliárd forintos piacról beszélhetünk, a jövőben pedig akár regionális nagyhatalommá válhat Magyarország.
Néhány nappal a FIFA 19 első hivatalos, hazai versenye, a K&H e-kupa FIFA 19 bajnokság előtt a szervezők sajtótájékoztatón mutatták be a magyar e-sport fejlődését. „A FIFA játékok igen komoly múltra tekintenek vissza, hiszen 25 éve jönnek ki az újabb és újabb kiadások, a felnövekvő fiatalok örömére. Ami azonban igazán nagy dobásnak számít, hogy az új FIFA 19 verzió piacra kerülésével szinte egy időben tarthatjuk meg az első hazai hivatalos bajnokságot” - mondta el Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója. „Ahogyan a most felnövő generáció új, digitális lehetőségeket keres magának a sport és a szórakoztatás terén is, úgy a bajnokság támogatásával a K&H is új, innovatív pályára lép. Felelős pénzintézetként ugyanis arra is törekszünk, hogy válaszokat adjunk a társadalmi igényekre, és hozzájáruljunk ahhoz, hogy a társadalom tagjai teljes életet élhessenek – ennek pedig a sport is fontos része. Eddig a sport támogatása a tömegsportra, a parasportra és a versenysportra terjedt ki, ami most tovább bővül az e-sport területével. Az e-sportra mint a jövő sportjára tekintünk, amely fejleszti az elmét, ugyanakkor fizikai erőnlétet is igényel. A K&H e-kupa FIFA 19 bajnoksággal tehát egy újabb olyan versenynek adunk teret, ahol az elhivatottság és a kiváló teljesítmény egyszerre érvényesülhet” – tette hozzá Horváth Magyary Nóra.
Szegő Péter, az MTK Budapest E-sport Szakosztályának vezetője örvendetesnek tartja, hogy az MTK Budapest által megalapított első e-sport szakosztályt követően ma már egyre több élvonalbeli sportklub indít ilyen szakosztályt. „A hazai e-sport látványos bővülése már rövid távon azt eredményezheti, hogy az NB I-es szintű klubok szinte mindegyike rendelkezni fog e-sport szakosztállyal. Emellett pedig az egyes játékokra specializálódó szakágak számának növekedése is meghatározó lehet, hiszen maguk a különböző videójátékok más-más versenyzői képességeket igényelnek”. A tavalyi alapítása óta most már 17 e-sportolót a tagjai között tudó e-sport szakosztály vezetője hozzátette, hogy elengedhetetlennek tartja, hogy Magyarország is megfelelő körülményeket és lehetőségeket biztosítson azoknak a fiataloknak, akik ebben az új sportágban kimagasló tehetségek.
Azt, hogy valóban mennyi tehetség és mekkora rajongói bázisa van itthon már most is az e-sportnak, Hodozsán Dániel, az esport1.hu tartalomigazgatója, egyben a verseny fő szervezője mutatta be: „a most felnövő generáció folyamatosan új, digitális lehetőségeket keres magának a sport és a szórakoztatás terén is, ami hatalmas robbanást okoz az e-sport világában. Az elemzések szerint már idén is világszerte több száz millió rendszeres és alkalmi néző követi az e-sport eseményeket, 2020-ra pedig ez akár 500 millió fölötti nézőszámra is emelkedhet. Ezek természetesen nemzetközi számok, de a globális trend Magyarországon is jól megfigyelhető: a videójáték díjakat, a hardver és periféria vásárlást, a játékon belüli (in-game) költést és a játékokhoz köthető márkázott (merchandise) termékek vásárlását is magába foglaló magyar e-sport piac mérete tavaly meghaladta a 23 milliárd forintot, az e-sporthoz köthető rajongótábor pedig 425 ezer főt - az e-sport térnyerése tehát Magyarországon is megkérdőjelezhetetlen. Természetesen nem az az elvárás, hogy a hagyományosan e-sport nemzetnek tekinthető Dél-Korea, USA vagy Kína kihívói legyünk, az azonban reális cél lehet, hogy regionális szinten e-sport nagyhatalom legyen Magyarország”.
Kapcsolódó cikkek
- Xboxozó nyugdíjasok a PlayIT siófoki rendezvényén
- A Dell bemutatta új fejlesztéseit a 10. Gamescomon
- Az ACG hét országra szóló megbízást kapott az IKO Digitaltól
- A RIFT ESPORTS célja: kiharcolni az indulást az Európa-bajnokságon
- A hazai e-sport piac helyzete
- PayPal felmérés a videójátékokhoz kapcsolódó magyar szokásokról
- A Dell új tanulmánya szerint a játékosközösség soha nem látott mértékben növekszik
- A Vodafone és az ESL nemzetközi e-sport partnerséget kötött
- eNET kutatás a videojátékokról
- Új gamer fejhallgató a Logitechtől
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Adatbiztonsági frissítést adott ki az ASUSTOR
Az ADM 4.3 az adatbiztonságra összpontosít. A zsarolóvírusok és más rosszindulatú programok terjedésével az ADM 4.3 megerősíti védelmét és hivatalossá tesz számos új adatbiztonsági funkciót.
A CineBeam Q-val újra megkezdi a projektorok forgalmazását Magyarországon az LG
Az LG az elmúlt években nem értékesített projektorokat a magyar piacon, 2024-ben azonban újra visszatérnek a cég otthoni vetítői. Az első modell, ami újra nálunk is kapható, rögtön egy újdonság: a januári CES-en bemutatott LG CineBeam Q, ami egy kompakt, szinte műtárgyként is értelmezhető 4K projektor. A készülék egyelőre kizárólag az LG webáruházában kapható, itt viszont 15% kedvezményt kapnak azok, akik elsőként megrendelik a terméket.
A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására
A Kyndryl, a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában. Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.
Az ABB Santa Palomba-i gyártóüzeme évi 675 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátását
Az ABB áram-védőkapcsolók (AVK/FI-relék) és árammérők olaszországi, Santa Palomba-i gyártóüzeme évente 675 tonnával csökkenti CO2-kibocsátását. A meglévő megújuló energiaforrások mellett egy új fotovoltaikus rendszer biztosítja a telephely energiaellátásának negyedét.
55 felett is van szexting a közösségi médiában
Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.