virtuális valóság kulcsszót tartalmazó cikkek

Találatok a következő kulcsszóra: virtuális valóság

Digitális valóság: játékból munkaeszköz

Játékszerből egyre inkább komoly termelési eszközzé válnak a digitális valóságot használó alkalmazások. Az ilyen megoldásokat használó társaságok termelékenysége ugyanis átlagosan 32 százalékkal javult. Bár a technológia ma még drága és nem teljesen kiforrott, piaca az elkövetkező években kétszámjegyű növekedést produkálhat. A digitális valóságnak nagy jövője lehet az oktatásban és minden olyan területen, ahol nehéz, veszélyes vagy drága az emberi beavatkozás – derül ki a Deloitte tanácsadócég nemzetközi tanulmányából.

2021. február 5. 16:40

A Vive Focus Plus új frissítése tovább emeli a vállalati VR élményt

A HTC VIVE, vezető szereplő a prémium virtuális valóság piacán, bejelentette, hogy további új és fejlettebb funkciókészletet tesz elérhetővé a VIVE Focus Plus, azaz a  vállalatok számára kifejlesztett kompakt és komplex eszközökre. Ez a legnagyobb léptékű fejlesztés ez idáig a fejszettre, amely a 2019-es piaci megjelenése óta történt, az alapvető működési és biztonsági pontokra fókuszál, hogy az erre érzékeny vállalatok számára is globálisan megnyissák a kaput a VR megoldások széleskörű, üzleti alkalmazása felé. 

2020. november 30. 13:34

Koronavírus-járvány: virtuális valóságban tervezik a csomagolóanyagokat

A Dunapack egy munkatársának hobbijából a teljes cégcsoportra kiterjedő és a szektorban is előremutató újítás született: a virtuális valóságba belépve kapják meg és ellenőrzik az ügyfelek a megrendelt csomagolóanyagok, dobozok prototípusait. A használathoz szükséges VR szemüveget pedig természetesen papírból gyártották le a Dunapacknál.

2020. november 23. 16:31

A KLM Cityhopper virtuális valóság segítségével képzi az új pilótákat

A KLM Cityhopper november ötödikén, a világon elsőként vezeti be a saját fejlesztésű virtuális valóság képzését az Embraer 175 és 190-es repülőgépek pilótái számára. A fejlesztés segítségével költség- és időhatékonnyá válik a szakemberek kiképzése.

2020. november 1. 10:54

Kísértetiesen jó ajánlat a HTC VIVE Halloween kínálatában

Sehol máshol nem lehet részed olyan horrorisztikus élményben, mint a virtuális valóságban! A padló minden reccsenése, az elsuhanó árnyak és minden rád leselkedő rémség varázslatosan valódinak hat, mintha csak a legnagyobb rémálmodban lennél éppen.

2020. október 27. 16:20

2020 legújabb technológiai trendjei

Az utóbbi években olyan sebességgel fejlődött, változott a technológia, hogy mire kijön egy blog vagy poszt már szinte dobhatjuk is a kukába. Ez nyilvánvalóan elcsépelt, évek óta szajkózott mantra. Napjainkban azonban az embernek két lehetősége van: figyelmen kívül hagyja a körülötte rohanó, egyre sebesebben vágtató, világot vagy megpróbálja tartani a lépést.

2020. október 27. 08:19

Az Immersive Factory 1 millió eurós tőkeemelést hajtott végre

A Vive X egyik vállalata, az Immersive Factory névre hallgató startup, munkahelyi egészség, biztonság és környezet vonatkozásában virtuális valóság alapú, online platformon keresztül elérhető, gyakorlati tréningek fejlesztésével foglalkozik. Inspirációt a valós élet által generált szituációkból merítenek, és együtt dolgoznak számos iparág képviselőivel.

2020. január 21. 12:12

VR applikációval elkerülhetőek az egyészségügyi ellátással összefüggő fertőzések

A kézhigiénia szabályok betartásával akár felére csökkenthető az óvodai és iskolai hiányzások száma, míg az egészségügyi ellátással összefüggő fertőzések akár 70%-kal is mérsékelhetők. A virtuális technológia ma már ezen a területen is tud segíteni.

2020. január 8. 09:11

VR-filmekkel jön a 16. Verzió Filmfesztivál

A Verzió Filmfesztivál idén novemberben 16. alkalommal hozza el Budapestre és 5 vidéki városba a legkiválóbb emberi jogi témájú dokumentumfilmeket, és Magyarországon elsőként VR-filmes válogatással várja a nézőket november 13. és 16. között.

2019. november 4. 13:36

A Leonardo da Vinci kiállítás bemutatja a virtuális valóság Mona Lisa-ját

A HTC VIVE Arts részlegét az a megtiszteltetés érte, hogy a párizsi Louvre partnerének választotta a múzeum első virtuális valóság (VR) élménycsomagjának kidolgozásához, melynek címe „Mona Lisa: A szemüveg mögül”, és a kiállítás már 2019. október 24-től látogatható. Az élmény átélésének ezen új, és sokkal mélyebb módja lehetőséget ad a látogatóknak, hogy úgy lássák Leonardo da Vinci legismertebb mesterművét, ahogy eddig még soha. Az élmény a Louvre, da Vinci munkásságát áttekintő, korszakalkotó, visszatekintő kiállításán belül érhető el, valamint bárki részese lehet bárhonnan a nagyvilágból a VIVEPORT-on keresztül is.

2019. október 29. 13:52

Virtuális valóság – Egy új valóság a turizmus ágazatban?

Az utóbbi évek technológiai és kereskedelmi fejlesztései következtében egyre időszerűbb kérdés, hogy vajon a virtuális valóság (virtual reality, VR) milyen hatással lesz a különböző iparágakra. Az utazási ágazat esetében például az előrejelzések rendkívül széles palettáját látjuk: a divatos technológiai fogástól az iparág létét veszélyeztető fenyegetésig terjed a spektrum. 

2019. október 15. 16:59

Idén ünnepli 25. évfordulóját az e-kereskedelem

Huszonöt évvel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az online áruházak valaha képesek lesznek átvenni a hagyományos üzletek szerepét. A mesterséges intelligencia, a virtuális valóság és a legújabb technológiák azonban egyre közelebb hoznak minket az áttöréshez. 

2019. október 11. 13:07

Egy startup virtuális valóság sétákon kelti életre a magyar történelmet

Ki ne fantáziált volna arról, hogy milyen lenne akár több száz évet visszamenni az időben, és megtapasztalni a történelmi korok sajátosságait, az életmódot, öltözködést, a korabeli utcaképet, vagy éppen sorsdöntő csatákat. Ez most gyakorlatilag valósággá vált, köszönhetően a VR Tours Budapest nevű magyar startupnak, amely a Budai Várnegyedben szervez rendhagyó történelmi sétákat. A résztvevők a virtuális valóság technológia segítségével átélhetik Magyarország történelmének meghatározó eseményeit a Tatárjárástól egészen az 1956-os forradalomig.

2019. július 2. 08:59

Mit hoz nekünk az 5G? - Átfogó fogyasztói kutatás az Ericssontól

Az Ericsson ConsumerLab kiadta ez évi jelentését  Az 5G fogyasztói potenciálja címmel, amely egyfelől lerombolja az 5G fogyasztó értékéről kialakult mítoszokat, másfelől felvázolja a hírközlési szolgáltatók előtt álló lehetőségeket.

2019. május 9. 15:28

A HTC Vive és kiegészítői már hivatalosan is megvásárolhatók Magyarországon

A HTC VIVE 2019 tavaszától már hivatalosan is elérhető Magyarországon. A HTC Vive és a HTC Vive Pro teljes VR megoldást biztosító rendszerek vezeték nélküli VR kontrollerekkel, room-scale technológiával és headsettel - amelyek beépített kamerával érkeznek - együtt biztosítanak teljes körű, magával ragadó virtuális valóság élményt.

2019. április 9. 19:47

Különleges VR élmény várja a látogatókat a KÖKI Terminálban

Fantasztikus élmény, feledhetetlen családi kaland egy soha nem látott virtuális valóságban. Először Magyarországon a DinoSafari VR a KÖKI Terminálban.

2019. február 19. 14:15

A HTC VIVE kibővített VR portfóliót, korlátlan szoftver hozzáférést és további tartalomgyártókat jelentett be

A HTC VIVE, a room-scale VR technológia egyik vezető szereplője, új hardvert, szoftvert és tartalomkínálatot jelentett be, melyek újraértelmezik a VR élményt. 

2019. január 9. 13:47

Utazzon el otthonában a KLM új VR élményével!

Mindig is vágyott arra, hogy otthonában, a fotelben ülve utazhasson el messzi, egzotikus tájakra? A KLM iFly virtuális valóság programjával ez többé nem álom, hiszen ki sem kell tennünk a lábunkat a lakásból ahhoz, hogy egy majdnem élethű utazási élménnyel legyünk gazdagabbak! 

2018. november 22. 18:13

Prémium VR megoldást mutatott be a HTC VIVE

A HTC VIVE új, vállalati környezetbe szánt prémium VR megoldást, hozzá új platformot és hardvert valamint egy kereskedelmi forgalomban elérhető szoftvert jelentett be. A bejelentés újfent megerősít a Vive elkötelezettségét aziránt, hogy a vállatok számára, azok méretétől függetlenül biztosítson kiváló termékeket és szoftveres szakértelmet, mindezt kiváló VR hardverrel párosítva. 

2018. november 12. 13:25

Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód

Az elmúlt évek, illetve évtizedek során jelentősen megváltozott a felfogás a nyílt forráskódú megoldásokkal kapcsolatban. Már nem a „kockák” és hobbiprogramozók játékszerének számítanak ezek a szoftverek, hanem divatos és izgalmas projektek alapjait képezik, és valós alternatívát jelentenek a kereskedelmi forgalomban kapható termékekkel szemben is. Ezt támasztja alá, hogy az open source fontos szerepet játszik minden olyan előremutató technológiában, amelyek alaposan átformálják mindennapjainkat. A SUSE szakértői erre gyűjtöttek össze nyolc példát. 

2018. szeptember 19. 14:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

A koronavírus-válság jelentős változásokat hozott a bankszektornak a 2020-as évben: bevezették a hiteltörlesztési moratóriumot, megsokszorozódtak a hitelprogramok, valamint az új helyzet következtében a digitalizáció is felgyorsult.

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

Az oltóanyagok létfontosságú lépést jelentenek a világ koronavírus-járvány elleni küzdelmében, ugyanakkor mindez visszaélésekre is lehetőséget ad a csalók és álhírterjesztők számára. Az IT biztonsági megoldásokat fejlesztő ESET bemutatja a leggyakoribb, vakcinával kapcsolatos jellemző átveréseket, amellyel megpróbálnak hozzáférni a személyes adatainkhoz vagy a pénztárcánkhoz. 

2021. április 19. 14:58