Eurokraták hitelkártya adatait tette nyilvánossá egy hackercsoport
A hackertámadásra a karácsonyi szünetben került sor, az eltulajdonított bizalmas adatok egy részét tette eddig nyilvánossá a csoport. Egyes érintettek még hétfőn sem tudtak arról, hogy bankkártyájuk adatai, telefonszámuk az interneten kering. Az európai intézmények közül az Európai Bizottság, a szervezett bűnözés ellen harcoló Eurojust, az Európai Külügyi Szolgálat, az Európai Parlament és egy brüsszeli agytröszt alkalmazottainak adatait érintette az Anonymous akciója.
Az "új világrend" ellen harcot hirdető hackerek az eurokraták adatai mellett összesen 850 ezer bizalmas adathoz jutottak hozzá, amikor december végén feltörték egy hírszerzéssel és információ-biztonsággal foglalkozó texasi cég, a Stratfor szervereit. A mindenki számára elérhetővé tett email címek között az amerikai hadsereg és a NATO több tisztviselőjének elérhetőségei is szerepeltek. A megszerzett bankkártya-adatok segítségével több hacker jótékony célokra adakozott, de a csoport közleménye szerint az akció célja - az átláthatóság növelésének nevében - elsősorban a Stratfornak névtelenül nyilatkozó magas rangú tisztviselők email címének megszerzése volt.
Kapcsolódó cikkek
- FBI: a kibertámadások a terrorizmusnál is veszélyesebbek
- A Stratfor az adatvédelem megsértésének minősítette a WikiLeaks-kiszivárogtatást
- Videokonferenciák: páholyból figyelnek a hackerek - Könnyedén felnyithatóak a zárt rendszerek (2. rész)
- Videokonferenciák: páholyból figyelnek a hackerek - Könnyedén felnyithatóak a zárt rendszerek (1. rész)
- Két és fél év szabadságvesztést kapott a Marriottot zsaroló magyar hacker
- Az Anonymus csoport megtámadta a szlovák kormány weboldalait is
- Izraeli hackerek áldozata lett egy iráni médium és egy minisztérium honlapja
- Több órára leálltak a lengyel közigazgatási szervek honlapjai
- Az Európai Bizottság helyteleníti a fájlcserélők elleni kemény amerikai fellépést
- Az FBI lecsapott a Megauploadra, az Anonymous válaszul az FBI-t támadta
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Jön a MI Expo! Kiderül, hogyan formálja át az iparágakat az AI
Vajon lesz értéke az emberi munkának az AI-korszakban? Milyen munkaerőt tud kiváltani az AI már 2024-ben? Hogyan változtatja meg a munkaköröket a technológiai forradalom? Ilyen és efféle kérdéseket fognak körbejárni a MI Expo előadói június 11-én a Lurdy Házban. A rendezvény célja, hogy betekintést engedjen a kkv-k számára az iparágukat érintő legfontosabb változásokba.
Világdöntőben az ELTE programozói
A kontinensviadal bronzérmeseként az Informatikai Kar csapata képviselheti hazánkat az ICPC programozói versenyen 2024 szeptemberében Kazahsztánban.
Magyar cégek férhetnek hozzá Európa legnagyobb innovációs hálózatához
A magyar innovációs ökoszisztéma megerősítését zászlójára tűző Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) partnerséget kötött az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) Health hálózattal, amelynek célja az európai polgárok egészségesebb jövőjének előmozdítása az egészségügyi innováció támogatásán keresztül. Az együttműködés fontos mérföldkövet jelent az egészségügyi innovációval foglalkozó magyar vállalkozások számára, hiszen az EIT Health InnoStars kiterjedt hálózatához való hozzáférés kaput nyit számukra az európai partnerekhez és rajtuk keresztül az európai és nemzetközi piacokhoz.
Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n
Nagysikerű rendezvénynek, a PlayIT-nak adott otthont a Széchenyi István Egyetem: az országos gamerexpóra közel háromezren látogattak ki. Az esemény minden korosztályt megmozgatott és az egész család számára szórakozást kínált, a campus több helyszínén várták a gaming és az e-sport iránt érdeklődőket.