10. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny
A 10. Jubilleumi verseny tiszteletére a szervezői gárda egy minden eddiginél rangosabb és emlékezetesebb döntő megszervezésén dolgozik, mely minden résztvevő számára felejthetetlen élményekkel és hasznos tapasztalatokkal fog szolgálni. A háromfős csapatok 2010. február 20-i jelentkezési határidőig interneten keresztül, a www.challenge24thelegend.com weboldalon jelentkezhetnek. A csapatok összetétele tetszőleges lehet, nem csak egyetemisták, hanem akár az iparban dolgozó profik is regisztrálhatnak. Az első forduló február 27-én egy online verseny lesz. A legjobbnak bizonyuló harminc csapat jut tovább a Műegyetemen 2010. április 30. és május 2. között megrendezendő 24 órás döntőbe, ahol a nyeremények összértéke meghaladja az 6000 Eurót.
Sem az elektronikus előválogató, sem a helyszíni döntő során nincs megkötés a versenyzők által használt fejlesztőeszközökre, könyvekre, operációs rendszerre vonatkozóan. Akárcsak a selejtező fordulóban, a helyszíni versenyen is a saját számítógépeiken dolgoznak a résztvevők. Ezzel a megközelítéssel oly módon lehet egyenlőséget tenni a csapatok között, hogy mindegyikük a számára leginkább kényelmes körülmények között versenyezhet, természetesen külső segítség igénybevétele nélkül.
A feladatokat az eddigi évek döntőin többször is nagyszerűen szereplő magyar diákok írják, így minden eddiginél érdekesebb megmérettetésre számíthatnak a versenyzők. A problémák megoldásához, az eredményes szerepléshez gyors és precíz kódírási képesség mellett szükség van hálózati-, mesterséges intelligencia-, algoritmus elmélet- és számítógépes grafikai jártasságra, valamint jól működő csapatmunkára.
Kapcsolódó cikkek
- Lengyel csapat nyerte a BME Nemzetközi 24 órás Programozóversenyt
- Magyarországi győztes az INFOPROG 2010 versenyen
- X. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny: szlovákoké az előválogató
- Infokommunikációs gazdasági társaság a Műegyetemen
- Közel 280 milliós informatikai infrastruktúra fejlesztési projekt a Műegyetemen
- BME: tanszékek jubileumi tudományos ülése
- Programozási ötletpályázatot hirdet az IT Factory
- Function 2009 digitális művészeti találkozó és demoscene party
- Újra IBM 48 órás programozó bajnokság
- Magyar diákok nyerték a 2009-es ThinkQuest nemzetközi weboldalépítő versenyt
Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.