Robotok jelentették be a Vodafone Alapítvány Scratch-versenyének nyerteseit
A Vodafone Magyarország Alapítvány a Digitális Témahéthez hasonlóan a digitális kompetenciák fejlesztését tűzte ki a gyermekeket, pedagógusokat és szülőket egyaránt támogató oktatási stratégiájának céljául. Éppen ezért 2016 óta minden évben tematikus programokkal, így például különdíjas versenyekkel jelenik meg a pedagógiai esemény programkínálatában. Az idei évben 4-5 fős csapatok a Scratch programozó nyelv kreatív használatában mérhették össze tudásukat a rendezvény keretében.
Scratch-versennyel a programozás népszerűsítéséért
A közösen meghirdetett, nyolcszázezer forint összdíjazású versenyre idén két korosztályban nevezhettek a 4-5 fős csapatok. A Scratch egy vizuális programozási nyelv, amelyet elsősorban a programozással ismerkedő gyerekek számára fejlesztettek ki. Az Alapítvány ezzel hívja fel a figyelmet arra, hogy a kódolás és a programozás a 21. század egyik elengedhetetlen nyelvezete, amelynek ismerete nemcsak az iskolai digitális kultúra órán kamatoztatható, hanem bármilyen témájú tananyaggal összeegyeztethető.
A verseny lebonyolításáról
A verseny során a csapatoknak egy-egy Scratch-játékot kellett létrehozni a három megadott témakör egyikében. A témák kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy azok napjaink legaktuálisabb kihívásaira reflektáljanak. Ezek alapján a pályázat kiírói a ,,Zöldebb iskola”, „Milyen munkahelyek lesznek a jövőben?” és ,,Robotok a környezetünkben” gondolatébresztő címeket határozták meg. A pályázatok elbírálása során a zsűri figyelembe vette a kreativitást, értékelte a kódsorok komplexitását és a játékok használhatóságát, valamint a felhasználóbarát felületet és természetesen a társadalmi hasznosságot. A verseny nyerteseit stílusosan egy Scratch-ben készült videóban hirdették ki.
„Számos kreatív, igényes és ötletes pályamunka érkezett, mely azt is mutatja, hogy a fiatalok nyíltak és érdeklődők a jövő fontos kérdései iránt, és a hozzájuk közel álló digitális világ egy nyelvén nagyon komoly üzeneteket tudnak megfogalmazni a felnőttek számára. Ezt érdemes meghallanunk és átgondolnunk” – mondta el a pályázott anyagokról Váczi Dorka, a Vodafone oktatási programjainak szakmai vezetője, a háromtagú zsűri tagja.
Díjazottak:
5-8. osztály
1. helyezett: Rajtik Sándor Barnabás (Álmos Vezér Gimnázium, Pedagógiai Szakgimnázium és Általános Iskola)
2. helyezett: Hegedűs Simon, Kovács Ronald Ármin, Szabó Attila (Wesselényi Utcai Családi Bölcsőde, Bölcsőde, Óvoda és Általános Iskola)
Code like a girl különdíj: Semsey Anna, Ikeda Liza, Józsa Gréta, Iváncsevics Flóra (Százhalombattai Eötvös Loránd Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagozatos Általános Iskola)
9-12. osztály
1. helyezett: Magyar Virág, Laczkó Örs (Kerék Általános Iskola és Gimnázium)
2. helyezett: Ambrus Martin, Galvács Levente, Fazekas Ádám, Kiss Norbert (Szent János Görögkatolikus Gimnázium, Szakgimnázium, Technikum és Kollégium)
A Vodafone Magyarország Alapítvány oktatási programjai
A Vodafone Magyarország Alapítvány oktatási programjainak alapelve a diákok digitális felkészítése mellett a pedagógusok támogatása, a legkorszerűbb oktatástechnológiai fejlesztések elérhetővé tételével, valamint az ilyen jellegű tudás megszerzésének elősegítésével. Ennek érdekében készült el az Alapítvány oktatási platformja, az E-skola, ahol egyaránt megtalálhatók pedagógusoknak, diákoknak és szülőknek készült kurzusok. Egyike ezeknek a 30 órás akkreditált, 100%-ban e-learning alapú IKT eszközök a tanórán című képzés, amely a pedagógusok számára ingyenes tananyagot nyújt a digitális kompetenciák, eszközök és módszerek megismeréséhez.
A kis-, és nagygyermekes szülőknek szóló Netszülő e-learning program segítségével a digitális világ gyermekekre gyakorolt hatásaival vagy például a biztonságos internethasználat, tartalomfogyasztási szokások, saját eszközhasználat témaköreivel ismerkedhetnek meg az érdeklődők. A 2020 novembere óta elérhető program a 6-12 és 12-18 éves korcsoportokba tartozó gyermekek szülei számára érhető el, az E-skola programban található többi tananyaghoz hasonlóan díjmentesen.
A Digitális Témahét az ország legnagyobb digitális pedagógiai eseménye, melyhez 2016-os indulásával egyidejűleg csatlakozott a Vodafone Magyarország Alapítvány. A Digitális Témahét oktatási programjának célja, hogy fejlessze a tanulók és pedagógusok kompetenciáit, segítse a 21. századi képességek fejlesztését támogató pedagógiai módszerek terjesztését, valamint széles körben ismertesse a digitális írástudással és gyermekvédelemmel kapcsolatos ajánlásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Már programozási alapismeretekből is lehet ECDL-vizsgát tenni
- Nemzetközi módszerekkel bővíti e-learning képzéseit a Vodafone Alapítvány
- IT területen gyorsan kapnak magasabb pozíciót és fizetést a karrierváltók
- Ingyenes informatikai képzések várják az álláskeresőket
- Állásgaranciát vállal az online végzett kurzusra is a CODECOOL
- Kihirdették a 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díj nyerteseit
- Eltűntek a belépési korlátok a programozóképzésből
- Átképzési ösztöndíj: akár ingyen is tanulhatunk programozónak
- Vodafone segítség a korlátozások alatt
- Kizárólag ügyfélszolgálati tevékenység céljából tartanak nyitva a Vodafone üzletei
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban
Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.
Factor 4: a legújabb UltiMaker 3D nyomtató gyártósorok támogatására
Az UltiMaker április 22-én bemutatta az UltiMaker Factor 4 új, ipari 3D nyomtatót, amelyet kifejezetten gyártóüzemi felhasználásra, a gyártósorok működési hatékonyságának és megbízhatóságának növelésére fejlesztettek. Az UltiMaker Factor 4 hazai bemutatójára az Ipar Napjain kerül sor a kizárólagos hazai forgalmazó, a FreeDee Kft. standján (A pavilon, 101F).
Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem
A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.
Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei
Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.
A Thermaltake bemutatja a háromféle GPU-elrendezést támogató közepes toronyházát
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkájának, CTE E600 MX közepes toronyháza fekete, hófehér és hortenziakék változatban is elérhető. A CTE E600 MX a CTE-sorozat legújabb kiegészítése, egy kétkamrás közepes toronyház, amely a Thermaltake innovatív CTE-kialakítását örökölte, ami a központi hűtési hatékonyság (Centralized Thermal Efficiency) rövidítése, és a kritikus alkatrészek magas szintű hűtési teljesítményének biztosítására összpontosít. Ráadásul a CTE E600 MX háromféle GPU-elrendezési lehetőséggel és cserélhető, kettős előlapi kialakítással rendelkezik, maximális rugalmasságot kínálva a felhasználóknak gépük testreszabásához.