Ingyenes hozzáférés a Minecraft oktatási verziójához
Egy éven át biztosít ingyenes hozzáférést a Minecraft oktatási verziójához a Microsoft ahhoz a húszezer új Windows 10-es eszközhöz, amelyeket több mint 500 magyar iskolában osztott ki a Klebelsberg Központ.
A nyílt játékterű, tehát szabadon formálható világú Minecraft évek óta a földkerekség legkelendőbb számítógépes játéka. Ezt a népszerűséget lovagolja meg kifejezetten oktatási célokra „klónozott” változata, a Minecraft EDU: utóbbi játékosan, ugyanakkor szisztematikusan vezeti be az iskolapadokat koptató felhasználóit az informatika bugyraiba. Bonyolult kódsorok helyett a kicsik egy saját maguk által alakítható játékvilágban, a lehető legegyszerűbben sajátítják el a programozás alapjait.
A Minecraft EDU a továbblépésre is lehetőséget ad: komplex programozási oktatóplatformként az iskolai informatikatanítás szerves részévé tehető – ráadásul úgy, hogy a gyerekek élvezhessék és átélhessék kreativitásuk eredményeit. Az oktatási változatnak része például a Code Builder for Minecraft: a játékba épülő bővítménnyel egyszerű programok írhatók a játékhoz, illetve magában a játékban. Vöröskőalapú szerkezetek megépítésével a logikai algebrán alapuló digitális elektronikához hasonló áramköröket lehet létrehozni, az úgynevezett NPC-k (non personal character) segítségével pedig akadálypályákat vagy akár szabadulószobát. Az általuk megépített építménnyel a felhasználók szelfizhetnek, majd az elkészített képet meg is oszthatják.
Nem véletlenül kedvelik a magyar iskolák is a Minecraft EDU-t, amelyhez egyéves, ingyenes hozzáférési lehetőséget ad a Microsoft a közelmúltban beszerzett számítógépek mellé. Ez a felajánlás jár most annak a valamivel több mint félezer iskolának, amelyeket nemrégiben a Klebelsberg Központ látott el húszezer új, Windows 10-et futtató számítástechnikai eszközzel. A Minecraft mellett a Microsoft módszertannal is segíti a tanárok munkáját: a Digitális Módszertani Pedagógiai Központtal összefogásban felkészítő webináriumokat tart azzal a céllal, hogy a játék oktatási verziójában tantárgyakon átívelő, csoportmunkára és közös gondolkodásra épülő iskolai projekteket is képesek legyenek megvalósítani.
„Az újgenerációs tudásban kulcsszerep hárul a megfelelő szintű digitális készségekre” – fogalmazott a Microsoft Magyarország oktatási területének vezetője. Merényi Ádám hozzátette: „ehhez számos, kifejezetten oktatási célokra kifejlesztett eszközt ajánlunk a diákoknak és a tanároknak. A Minecraft for Education mellett a OneNote Classroom-ot, a Skype az osztályban-t, a Windows 10 Education-t, vagy éppenséggel a tanárokra és diákokra egyaránt érvényes Office365 oktatási csomagot.”
A Minecraft oktatási verziójának népszerűségét egyébként jól illusztrálja a Minecraftország mozgalom: a Microsoft Magyarország és a Budapest School közös, Nyíregyházán elindult kezdeményezésében országunk kulturális színtereit, érdekességeit és látnivalóit építhetik meg a tanulók, az iskolai szakkörök, a tanulókörök és az osztályok.
Kapcsolódó cikkek
- Londonban mutatkozik be az oktatás jövője
- Csaknem félmillióan vettek részt a Microsoft 48 órás Skype-maratonján
- Kódolást hozott a Mikulás a Mozgásjavító Iskolába
- Elindult a Minecraftország mozgalom
- Megint 48 órás Skype-maratont hirdet a Microsoft
- Bekúszott a mindennapokba a mesterséges intelligencia
- Elindult a digitális tanév a Microsoftnál
- A fiatalok a jövő munkahelyén szeretnének dolgozni
- Microsoft: Izgalmas bejelentések a holnap induló BETT konferencián
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Világdöntőben az ELTE programozói
A kontinensviadal bronzérmeseként az Informatikai Kar csapata képviselheti hazánkat az ICPC programozói versenyen 2024 szeptemberében Kazahsztánban.
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.