Év végéig 6%-kal nő az internethasználat világszerte
3 milliárdra duzzad a webpopuláció
Az International Telecommunication Union (ITU) jelentése szerint év végére közel 3 milliárd internethasználó lesz világszerte, és várhatóan 6%-kal nő a számuk.
Tavaly év végén összesen 2,7 milliárd ember internetezett a Földön. Az ITU legfrissebb becslései szerint idén a 3 milliárdot is elérheti ez a szám. A felhasználók számát illetően nem egységes a növekedési ütem. A fejlett országokban 3,3 %-os, míg a fejlődő országokban 8,7 %-os növekedésre számítanak. A penetráció tehát 6%-os lesz.
A fejlődő régiókban az elmúlt öt évben megduplázódott az internetezők száma. Talán még ennél is érdekesebb adat, hogy az internetpopuláció többsége, 66%-uk a fejlődő országokban él.
Az ITU becslései alapján a mobiltelefonok száma az év végére elérheti a 7 milliárdot. Ám ezzel kapcsolatban kiemelték, hogy ez nem azt jelenti, hogy a Földön minden ember rendelkezne mobillal, a szám inkább azt mutatja, hogy egyre többen használnak több készüléket, illetve Dual-SIM támogatással rendelkező eszközöket. Még mindig nagyjából 450 millió ember él a világ olyan területein, akik nem férnek hozzá semmilyen mobiltelefon szolgáltatáshoz.
A haladás ellenére aggasztó adat, hogy év végére még mindig 4,3 milliárdra rúg majd azok száma, akik nem használják az internetet. Ezek 90%-át a fejlődő országok lakossága teszi ki. Az ITU szerint az elkövetkezendő öt évben további 1,5 milliárd felhasználó kapcsolódik majd be az online térbe.
Forrás: Techspot.com
Kapcsolódó cikkek
- Élesben is bizonyíthat a Telekom digitális pénztárcája
- Egyre többen neteznek hazánkban
- Hosszabb ideig bírják a Google ballonjai a levegőben, mint korábban
- Az internet globális rendjéről szerveztek konferenciát Kínában
- Magyarország lemaradásban van az internetlefedettség terén
- Megvannak az Intel Global Challenge nyertesei
- Több mint száz ember pénzét élte fel egy internetes csaló
- Életmentő-drónt mutattak be Hollandiában
- Kecsegtető pénzügyi mutatók az LG-nél
- Élő web 2.0 társasjáték indul
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.