Így dolgoztak diákok és tanáraik a mesterséges intelligenciával a Telekom Kraft AI Bajnokság döntőjén
Tíz középiskolai csapat mérte össze mesterséges intelligenciával kapcsolatos tudását a Telekom Kraft AI Bajnokság döntőjében. A verseny során kiderült, hogy a legújabb technológiákkal történő kísérletezés miként teszi élménytelibbé, gazdagabbá és interaktívabbá a tanulást. A történelmi, kulturális, irodalmi, biológiai és zenei feladatokra a diákokból és tanáraikból álló csapatok izgalmas, AI-alapú megoldásokat alkottak, amit szakértő zsűri értékelt.
Lezajlott a Telekom Kraft AI Bajnokság döntője, ahol az ország különböző pontjairól érkező tíz középiskolai csapat mérte össze a mesterséges intelligenciával kapcsolatos gyakorlati tudását. A versenyen résztvevőknek lehetőségük volt megmutatni tehetségüket és innovációs képességeiket olyan területeken, amik sokak számára még ismeretlenek, de egyre többen fedezik fel maguknak. A tanáraikkal kiegészült csapatok a digitális kihívásokat komoly elkötelezettséggel és kreativitással várták, és lenyűgöző megoldások születtek.
A bajnokság célja, az volt, hogy konkrét példákat mutasson arra, hogyan tehető élményszerűbbé, interaktívabbá és izgalmasabbá a tanulás a mesterséges intelligencia alkalmazásával, és hogy megmutassa: a legmodernebb technológiát használni a tanulás folyamatában különleges tudás nélkül is lehet. A Magyar Telekom az ősszel meghirdetett bajnokságra diák és tanár összetételű csapatok nevezését várta. A döntő pedig Budapesten egy élő eseményen zajlott. Ezt egy szakértő zsűri felügyelte, mivel összetétele rendkívül színes volt, így zenei, irodalmi, művészeti, illetve AI-szakmai szempontból tudott értékelni.
(1.kép – Budapest a jövőben – HAL 9000 csapat, 2. kép – Maják csokit esznek – X csapat, 3. kép – Kleopátra, mint egyiptomi influenszer – Főnix csapat)
A zsűritagok:
Készman József – művészettörténész, a Ludwig Múzeum kiállítási osztályának vezetője, kulturális evangélista
Szendrői Csaba – író, az Elefánt zenekar frontembere
Babaitisz Jorgosz, „Lil Frakk” – rapper, műsorvezető
Böbe – zenész, énekesnő
Horváth Varga János – Head of AI / Enterprise Unit – Magyar Telekom
Barna Péter – szegmenskommunikációs vezető – Magyar Telekom
A döntőben többek között jelentős történelmi időszakot, találmányt, természeti ökoszisztémát, adott civilizációk kulturális közegét kellett ábrázolniuk az AI segítségével statikus képeken. Bónusz pontért ezekhez kapcsolódó zenét és mozgóképet készíthettek a mesterséges intelligenciával.
A Telekom Kraft AI Bajnokság döntőjének eredményei:
1. helyezett: X csapat (Közgazdasági Politechnikum Alternatív Gimnázium)
2. helyezett: Főnix csapat (BKSZC Erzsébet Királyné Szépészeti Technikum)
3. helyezett: – HAL9000 (BKSZC Pogány Frigyes Technikum)
Digitális szakértők
„Merni kell kísérletező módon hozzáállni ehhez a lehetőséghez. A Telekomnál fontos célunk, hogy bemutassuk, miként lehet a digitális eszközök segítségével gazdagabbá és interaktívabbá tenni az oktatást. Meggyőződésünk, hogy az AI egyre nagyobb szerepet játszik majd ezen a területen, ezt a technológia napról napra bizonyítja is. A bajnoksággal azt szerettük volna bizonyítani, hogy nem kell tőle tartani: tudatosság és kreativitás segítségével remekül használható. A versenyen résztvevő diákok és tanárok olyan tudással gazdagodtak, amellyel reményeink szerint később az iskolai közösségüknek is segítséget tudnak nyújtani a mesterséges intelligencia alkalmazásában. Mint digitális szakértők, elkötelezettek vagyunk a technológiák lehetőségeinek felfedezése mellett, és küldetésünknek érezzük, hogy megmutassuk, hogyan teszik könnyebbé ezek a megoldások mindennapi életünket, ideértve az oktatást és a tanulást is” – mondta Pereszlényi Zoltán, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.
A Telekom Kraft AI Bajnokságon résztvevő csapatok saját elmondása szerint további lendületet kaptak a mesterséges intelligencia terén való fejlődéshez és az innovációhoz.
Ezt a gondolatot támasztja alá a Telekom Kraft oldalán végzett nem reprezentatív felmérés arról, hogy diákok használják-e mesterséges intelligenciát. A válaszadók mindössze 13 százaléka mondta azt, hogy nem próbálta még ki a technológiát valamilyen tanulási folyamatnál. Érdekesség, hogy azok közül, akik nem használták, csak minden második válaszadó mondta, hogy nem is ajánlanák a tanuláshoz vagy az oktatáshoz. Azok, akik viszont próbálták már az AI-t, 100 százalékban javasolták a technológia alkalmazását iskolai környezetben. A legtöbben történelemhez, irodalomhoz, sokan látják értelmét a reál tantárgyaknál, a nyelveknél, de többen csak annyit válaszoltak: minden tantárgynál jól jöhet.
Fotók: Neményi Márton
Kapcsolódó cikkek
- K&H: a digitalizáció áll a cégek figyelmének középpontjában
- Otthoni robotot mutat be az LG, ami a háziállatainkat is felügyelheti a távollétünkben
- Adatvadászok áldozata lehetsz, ha felülsz a trend-vonatra
- A Schneider Electric az ipar jövőjét formáló Hailo-8 kompakt MI-processzorral turbózza fel megoldásait
- A 10 éves Logiscool integrálja az oktatásába a MI-t, már az általános iskolásoknak is
- Új AI PC-élményeket kínál a Lenovo
- Roland Berger: az AI egyértelmű hatékonyságnövekedést fog hozni a cégvezetők szerint
- A magas kockázatok ellenére a vezető vállalatok zöme aktívan használ mesterséges intelligenciát
- Növekvő váltságdíjak, több átverés, szaporodó jogszabályok
- Corvinus-kutatás: a fejlődő országok szegényei nem érdeklik a mesterséges intelligenciát
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.