Egy napra beköltözött az e-sport a Magyar Sport Házába
A Magyar E-sport Szövetség 2022. november 17-én második alkalommal rendezte meg az Esport1 és az Esportmilla együttműködésével az ESTB – E-sport Tudásbázis című konferenciát, amelynek célja a többi között az e-sportban lévő karrierlehetőségek bemutatása, a magyar e-sport-szervezetek fejlesztése, a hazai és nemzetközi e-sport-közösségben folyó tudományos jellegű diskurzus élénkítése, külön hangsúlyt fektetve az e-sport gazdasági-társadalmi hatásaira és előnyeire.
A magyarországi e-sport-szereplők széles körű részvételével lezajlott tanácskozást követően egyúttal ünnepi közgyűlést tartott az idén immár ötéves HUNESZ, amely a Magyar E-sport Válogatottal javában készül a november 30-án kezdődő 14. IeSF Világbajnokságra.
A Fenntartható szakmai fejlődés kérdéskör kerekasztal-beszélgetései elsősorban a Magyar E-sport Szövetség működését, újonnan megalakult szakágait mutatták be, valamint az utánpótlás és a csapatépítés fontosságát hangsúlyozták. Az Üzlet az e-sportban című kétrészes témablokkban egyebek mellett a Magyar E-sport Válogatottat, a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokságot, a versenyszervezés és a licencszabályok részleteit, az Esport1 kalauzolásában az élő közvetítések világát, valamint a Szerencsejáték Zrt. és a K&H Csoport – a HUNESZ legnagyobb stratégiai partnereinek a hazai e-sport támogatásában nyújtott aktív szerepvállalását, illetve annak mozgatórugóit ismerhették meg bővebben a résztvevők. A negyedik, Edukáció címet viselő zárószekcióban pedig az e-sporttal összefüggő egyetemi kurzusok, a mind a társadalmi integrációt, mind a szervezeteket egyaránt fejlesztő oktatási megoldások és a szakemberek utánpótlás-képzése álltak a fókuszban.
„A szimbolikus helyszínen, a Magyar Sport Házában lebonyolított rendezvényen lehetőséget kívántunk biztosítani a valós párbeszédre a HUNESZ-ben is aktív egyesületek, klubok, a tevékenységünk üzleti és versenyszervezési oldalához, valamint edukációs vonalához kapcsolódó tagszervezeteink, a támogatók, a stratégiai partnerek és a szakmai bizottságok, továbbá a szakágaink között. Ezt követően tartottuk meg a Magyar E-sport Szövetség ünnepi közgyűlését abból az alkalomból, hogy 2022-ben immár ötévesek lettünk. Örömmel mondhatom el, hogy igen tevékeny időszakot tudhatunk magunk mögött, hiszen számos jelentős eredményt értünk el ezen esztendők során. A 2018 óta sikeresen működő nemzeti bajnokságon túlmenően két éve életre hívtuk a Magyar E-sport Válogatottat, 2019-ben megalakítottuk a V4 E-sport Koalíciót, és 2020-ban csatlakoztunk az Európai, valamint a Nemzetközi E-sport Szövetséghez. Mindemellett a HUNESZ edukációs programjait is elindítottuk, ennek keretében valósul, illetve valósult meg az E-sport Tudásbázis című konferenciánk is. És folyamatosan dolgozunk a szakági rendszer kiépítésén is: tavaly alakult meg a Szimulátorsport-, illetve a Digitális Sport, míg az idei évben a Sportszimulációs, valamint az E-gaming Akciójáték Szakágunk, és folyamatban van a Para-e-sport, továbbá az E-gaming MOBA- és stratégiai játékok Szakágunk létrehozása is” – hangsúlyozta Biró Balázs, a HUNESZ elnöke.
Kiemelte, a Magyar E-sport Válogatott kiváló helyezéseket ért el a nemzetközi megmérettetéseken. A Dota 2-ben induló nemzeti csapatunk 5–6. helyen végzett a 2021-es világbajnokságon, 2022-ben pedig Magyarország valaha volt legjobb e-sport-eredményei születtek, hiszen előbb két Európa-, majd egy világbajnoki bronzérmet szereztek versenyzőink – Dota 2-ben és Tekken 7-ben, valamint a Sim Racing World Cupon.
Az idei nemzetközi versenyszezon még korántsem ért véget: a Magyar E-sport Válogatott és a HUNESZ javában készül például a 2022. november 30-án kezdődő és december 12-ig tartó 14. IeSF Világbajnokságra, ahol kiválóságaink a Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) és a Tekken 7 platformján versenyeznek majd Balin.
Kapcsolódó cikkek
- A káoszmenedzsment az új normális
- Nagy sikerrel zárult a rangos nemzetközi közlekedésbiztonsági konferencia a Széchenyi-egyetemen
- Remekül szerepelt Tóth Dávid a monacói e-sport-világkupán
- Hogyan tudjuk felkészíteni gyermekeinket a holnapra?
- Az éremszerzés reményében utazik Tóth Dávid a Sim Racing World Cup döntőjére
- Egyetemi csapatok és szakmai előadók adtak választ a járműipari kihívásokra a Techtogether 2022-n
- A Szerencsejáték Zrt. lett a magyar e-sport válogatott főszponzora
- Konferencia az egykori keleti és nyugati blokk tudósait fél évszázada összekötő intézet munkájáról
- Budapestre figyelt a nemzetközi IT világ
- Azt vizsgálják az IVSZ MENTA konferencián, hogyan hat a válság a digitális gazdaságra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyszerű Airpods-tisztítás és új vezetékes headset gamereknek
Neked is fejtörést okoz, hogy mivel tudnád Apple Airpods fülhallgatódat megfelelően és károkozás nélkül tisztítani? Vagy épp teljesen másban vagy, és azon agyalsz, hogy milyen gaming headsettel tudnál megszabadulni a késleltetéstől? Akkor érdemes továbbolvasnod, mert a Sandberg most mindkét problémára elhozta a megoldást!
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.