Videójáték a szoba falain túl
A mobiltechnológia és a sávszélesség fejlődése alapjaiban változtatja meg a videójátékok világát is. Ma már a gamerek nagyobb része játszik okostelefonon, mint asztali számítógépen, egy év alatt ugyanis 54-ről 65 százalékra ugrott itthon az okostelefonon videójátékozók aránya. Az e-sport hazai fejlődését támogató K&H szerint a digitális fejlődés egyre inkább teret enged a szabadban történő videójátékozásnak, így a fiatalok az online játék mellett offline közösségi élménnyel is gazdagodhatnak.
A digitális technológia és az infokommunikációs infrastruktúra fejlődése a videójátékozás élményét jelentősen befolyásolja, hiszen a jó játékélményhez megfelelő hardver és internetkapcsolat kell – ez pedig ma már szinten bárhol elérhető. Míg eleinte asztali számítógépeken (PC) élvezhettük az online játékokat, az eNET kutatása alapján ma a játékosoknak kevesebb, mint a fele, 43 százaléka játszik PC-n, miközben a mobiltelefon egyre hangsúlyosabb szerepet kap ezen a téren. Egy év alatt ugyanis 54-ről 65 százalékra ugrott itthon az okostelefonon videójátékozók aránya. A korábban otthon végzett tevékenységre tehát egyre inkább jellemző, hogy utazás vagy várakozás közben történik, ami ma a videójátékosok durván harmadára jellemző.
A K&H az e-sportra mint a jövő sportjára tekint, amit jól mutat a terület elképesztő ütemű fejlődése is: hazai szinten olyan nagyszabású eseményeket támogatott a pénzintézet mint a K&H e-kupa, valamint az első Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság. Nemzetközi szinten pedig komplett e-sport városok épülnek. A kifejezetten az e-sporthoz dedikált helyszínek és rendezvények mellett a technológia már azt is lehetővé teszi, hogy a szoba falain túl is megjelenjenek az e-sport aktivitások. Sőt, a közös Wi-Fi-n vagy Bluetooth hálózaton keresztül a közösségi videójátékozás, azaz a social gaming is új teret kap. Ezzel az online és offline szabadidős tevékenységek még közelebb kerülnek egymáshoz, és lehetőséget nyújtanak a kapcsolatteremtésre, az együttműködés fejlesztésére, tehát arra, hogy a fiatalok teljes életet élhessenek.
„A hazai e-sport fejlődése példaértékű, amit jól mutat, hogy sorban jelennek meg a befektetői háttérrel rendelkező csapatok, továbbá felbukkantak az e-sport oktatásra, gyakorlásra szakosodott szervezetek, amelyek az utánpótlás bázis bővítését szolgálják. A nemzetközi és hazai trendek alapján elmondhatjuk, hogy az e-sport nemcsak a jövő sportja, hanem számos egyéb iparágra is komoly hatással van, az e-sport stadionok, e-sportra kialakított városok, városrészek kialakításával például új turisztikai desztinációk jöhetnek létre” – hangsúlyozta ki Biró Balázs, a Magyar E-sport Szövetség elnöke az e-sport fejlődése kapcsán.
Kapcsolódó cikkek
- Szeptemberben ismét jön a V4 Future Sports Festival
- Különleges tájak lakóit kapta lencsevégre a Huawei és a PetersPlanet
- Gamer a gyerek? Ezek a sportok lehetnek nála nyerők
- Boltokban a Samsung Galaxy A80
- Szeptemberre várható a Samsung Galaxy Fold
- A PayPal több mint 30 európai piacon indította el a Xoom-ot
- Zöld oázis a Balaton Sound-on
- Álláskeresés mobiltelefonnal
- Átadták az Év E-sport díjait a hétvégén
- A Vodafone és az ESL útjára indítja a világ első nemzetközi 5G mobil e-sport tornáját
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
2023-ban is tovább növelte nyereségességét az OXO Technologies Holding Nyrt.
Megjelent az OXO Technologies Holding Nyrt. 2023. évi tőzsdei jelentése. A beszámoló a cégcsoport sikeres gazdálkodását, növekvő nyereségességét és kezelt vagyonának dinamikus bővülését mutatja.
Az elsők között vezette be Magyarországon a Diagon az SAP felhő alapú megoldásait
Bár a rendszerszintű felhős megoldásokat sok cég még óvatosan kezeli, a labordiagnosztikai reagensek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Diagon Kft. az elsők között vágott bele Magyarországon a valódi, felhő alapú fejlesztésbe, és vezette be az SAP újgenerációs vállalati rendszerét, az SAP S/4HANA-t, melynek bevezetését a Kontron Hungary Kft. végezte. Az elavult, szétaprózódott rendszer egységesítése sztenderdizált folyamatokkal, költséghatékonyan valósulhatott meg adatvesztés nélkül.
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit
2 kategóriában győztek és összesen 4 dobogós helyet szereztek a Szakma Sztár Fesztiválon április 26-án a kecskeméti Mercedes-Benz Academy diákjai. Az országos versenysorozaton 21 tanuló 4 szakmában képviselte a Mercedes-Benz Hungary Kft.-t.
Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói
Tizenegyedik alkalommal díjazták Randstad Awarddal hazánk legnépszerűbb munkáltatóit. A magyar munkavállalók véleménye szerint idén a LEGO a legvonzóbb hazai munkáltató, a BT (British Telecommunications) lett a második, a harmadik helyen pedig a Mercedes-Benz végzett.
Évente 8 milliárd forintot lopnak el bankkártyáinkról a kényelmünk miatt
A kényelmünk visz a vesztünkbe: az interneten gyorsan akarunk lecsapni egy-egy jó ajánlatra és nem törődünk a biztonsággal – ennek köszönhetően újra gyorsan emelkedik a bankkártyás csalások aránya és az az összeg is, amit az ügyfelek a visszaélésekben elvesztenek. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint néhány lépéssel biztonságossá tudjuk tenni az internetes vásárlásainkat.