A focihoz mindenki ért, de vajon az e-focihoz is?
Alig pár év alatt jelentősen megugrott itthon az e-sport ismertsége. A hazai bajnokságot támogató K&H felmérése alapján az emberek többsége már ismeri és kapcsolatban is van a sportnak ezzel az ágával. Igaz, a többség tévesen még mindig úgy véli, hogy a hagyományos és e-sportnak nem sok köze van egymáshoz.
Úgy tűnik, Magyarországon nemcsak a foci népszerű, de az e-foci is egyre inkább. A hazai e-sport fejlődését a kezdetek óta aktívan támogató K&H kutatást végzett arról, hogy mennyire ismerik és értik a magyarok az e-sport működését. „Az elmúlt néhány évben ugrásszerűen megnőtt az e-sport ismertsége: a 2019-es 38 százalékról 58 százalékra ugrott azok aránya, akik tudják, hogy az e-sport az online videójátékok professzionális, versenyzői szintjét jelenti. Ez igen jelentős növekedés, ami számunkra azért is érdekes, mert a hazai e-sport indulása óta a sportág fejlődése mellett állunk, ugyanis a sportnak ezen a területén is fontosnak gondoljuk a kiemelkedő, példamutató teljesítmény elérését” – tájékoztatott Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
Kép forrása: Freepik
Ahol még van lemaradásunk
Továbbra is fontos azonban a sportág körüli falak lebontása, a tévhitek tisztázása, hiszen még mindig sokan, az emberek 62 százaléka gondolja úgy, hogy az e-sportnak semmi köze a hagyományos sportokhoz. Holott ez több szempontból sem állja meg a helyét. Gondoljunk csak a FIFA-rajongó sztárfocistákra, akik nemcsak a pályán, de szabadidejükben is fociznak, csak épp az „e” változattal. A hagyományos sportágakhoz hasonlóan pedig az e-sportban is már 7 számjegyű dollárösszegeket érnek a játékosok.
„Az e-sport gyakorlatilag napjaink egyik legnépszerűbb szellemi sportja. A hagyományos sportágakhoz hasonlóan a profi játékosok itt is csapatokba, ligákba tömörülnek, helyi és nemzetközi versenyeken méretik meg magukat, a sportklubok e-sport szakosztályt indítanak, és nemzeti válogatottunk is van. Az is figyelemre méltó, hogy a felmérésünk alapján 52 százalék látja úgy, hogy a hagyományos sportok online videójáték változata segítheti a fiatalokat abban, hogy többet sportoljanak” – hangsúlyozta a kommunikációs szakember.
A szurkolótábor is növekszik
A sportág fejlődésével párhuzamosan a rajongótábor is egyre növekszik. Az elmúlt 3 év alatt 33-ról 43 százalékra növekedett azok aránya, akik szurkolóként, ismerős révén kapcsolatban vannak az e-sporttal. Ez egyrészt a covid elmúltával ismét látogatható offline versenyeknek és a médiaközvetítéseknek is köszönhető. Szurkolni pedig most is van lehetőség, hiszen a hazai e-sport bajnokság, a K&H MNEB osztályozó versenyei éppen most zajlanak, amelyek az Esport1tv Twitch csatornáin élőben is követhetők.
A K&H e-sport kutatásról
Az IPSOS által végzett online felmérés 2022. május 23. – július 1 között zajlott, 600 fő megkérdezésével, a városi, 20-65 éves lakosság körében.
Kapcsolódó cikkek
- Az AGON by AOC globális szintre emeli a FURIA e-sport csapat szponzorálását
- Bronzérmes lett a Magyar E-sport Válogatott Rocket League csapata az Európa Játékokon
- A Magyar E-sport Válogatottnak is szurkolhatunk az idei Európa Játékokon
- Továbbra is folyamatosan növekszik az e-sport ismertsége és népszerűsége Magyarországon
- Lezajlott az első notebook gépeken vívott professzionális e-sport bajnokság
- A Legion Honvéd nyerte a Legion Legends LoL döntőjét!
- Szabó Győző cosplayben buzdítja a hazai gémereket
- Remekül szerepelt Tóth Dávid a monacói e-sport-világkupán
- Az éremszerzés reményében utazik Tóth Dávid a Sim Racing World Cup döntőjére
- A Szerencsejáték Zrt. lett a magyar e-sport válogatott főszponzora
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.