Magyar sikersztori: miénk a régió legnagyobb gamer rendezvénye
Kinőtte az országot a PlayIT Show: az öt hazai helyszín mellett jövőre a szerb fővárosban is megrendezik a régió legnagyobb gamer és IT rendezvényét. November utolsó szombatján több mint 25.000 fiatal látogatott ki a Hungexpóra, ezzel újra megdöntötték napi rekordjukat a szervezők.
Közép-Kelet-Európa legnagyobb videojátékos rendezvénysorozatává nőheti ki magát a PlayIT Show, amely a magyar tulajdonú Meex cégcsoport szakmai tapasztalatának és piaci ismeretének köszönhetően vált pár év alatt jelentős eseménnyé. Az első külföldi PlayIT-et Belgrádban rendezik meg 2017 júniusában, a szervezők szándéka szerint pedig hamarosan több is követi majd a szomszédos országokban.
„Két éven belül szeretnénk belépni a román és a szlovák piacra is, hogy a PlayIT legyen a régió meghatározó gamer eseménye. A videojátékok és az eSport világának bennfentes ismerete, a speciális szervezési tapasztalat, valamint a szponzorokhoz fűződő jó kapcsolatunk a kulcs a sikeres külföldi terjeszkedéshez” - mondta Csanda Gergely, a PlayIT főszervezője.
Az 5 éves múltra visszatekintő rendezvénysorozat egy igazi magyar sikertörténet, hiszen amíg az első kiállítás közel 1500 látogatóval indult, addig a legutóbbi PlayIT Show 36.000 m2-en található látványosságaira már több mint 25.000 ember volt kíváncsi. 2016-ban a Meex szervezésében lebonyolított, gaming tematikus rendezvények több mint 110.000 látogatót vonzottak, amely 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
A PlayIT kiállításon legnagyobb számban (60%) a 12 és 25 év közötti korosztály vesz részt, de a 25 év feletti fiatalok és a szülők is nagy arányban képviseltetik magukat (25%). A szervezők szeretnék még inkább megszólítani a felnőtt gamereket, ezért 2017-ben útjára indítják a PlayIT Plus nevű rendezvénysorozatot. A rendezvény napján este újra kinyitják a helyszínt, de kizárólag a 18 éven felüliek számára - így a komolyabb tartalmak is helyet kaphatnak a programban, a márkák pedig célzottabban érhetik el a nagykorú közönséget.
2017-ben a szervezők nagyobb hangsúlyt helyeznek a világszinten egyre népszerűbb eSport programokra is. 2015-ben 750 millió dollár fordult meg az eSport versenyeken világszerte, és ez a szám az elemzők szerint 2018-ra megközelíti majd a 2 milliárdot. Az eSport a számítógépes csapatjátékok összefoglaló neve, egyben egy olyan szórakoztató üzletágé, amelynek rajongótábora évről-évre növekszik Magyarországon is.
„Célunk, hogy a legjobb magyar csapatok a nemzetközi eSport rendezvények szintjéhez méltó körülmények között mérhessék össze erejüket a rajongótáboruk előtt. Ehhez mi speciális hang- és fénytechnikával, óriás kivetítővel ellátott színpadot, valamint szponzoraink révén csúcsminőségű hardvereket biztosítunk” – tette hozzá Csanda Gergely.
Kapcsolódó cikkek
- További összeolvadások és cégfelvásárlások várhatók a globális tech piacon
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
- Többet költenek a cégek IT eszközökre?
- Több ezren tekintették meg Budapest legnagyobb robotversenyét!
- Véget ért a Lenovo Y Kupa
- Fujitsu Fórum 2016
- Versenyben az okosautókért
- Karnyújtásnyira a virtuális valóság az Alienware vadonatúj gamer laptopcsaládjával
- Itt a gamerek álma: az LG Magyarországon is bemutatta a világ első 144 Hz-es, 21:9 UltraWide monitorát
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.