Előkészíti az úgynevezett "hangoztató-elemző-összetevő" szótagoló oktatási módszert, de (éppen az előbb említettek miatt) fontos kiemelni, hogy az anyag minden olvasástanítási programhoz illeszthető. Betűtanítási sorrendje kizárja a vizuális és fonetikai tévesztési zavarokat, ezért a dyslexiás és logopédiai problémákkal küzdő gyerekek is kiváló segítséget kaphatnak a korong használatakor.
A program elindítása után kiderül, hogy az előbb említett "segédeszköz" kifejezés nem is igazán helyénvaló, hiszen inkább játékként éljük meg a tanulást: egy interaktív történetbe csöppenünk bele, ahol a szereplők természetesen beszélnek, és ha követjük a játékot, előbb-utóbb a korábban bizonytalankodó nebuló is észrevétlenül elsajátítja az iskolában megkövetelt szintet.
A történet egyik szereplője, Albert professzor egy olyan robotot épít, amelyet Zizi tanít meg beszélni, s a szőke kislány segítségével a gépember megtanulja felismerni a betűket és helyesen kiejteni a hangokat.
A nyitó képernyő betűtablójára kattintva a feladatokhoz jutunk - a megjelenő betűk közül választva összesen 34 feladatsort indíthatunk el, amelyek több ezer mutációja a változatosságot biztosítja. A megjelenő betűk mellett több más lehetőség is adott, fonetikai gyakorlatokat végezhetünk, és ha szükséges, segítséget kapunk a helyes hangképzés elsajátításához. Közel kétszáz - soronként is tanulható - mondóka színesíti a hanganyagot, a "haladó diákok" számára pedig szókincsbővítő gyakorlatokat is előhívhatunk a korongról.
A CD kezelőfelületének felépítése biztosítja, hogy az első-másodikosok akár szülői felügyelet nélkül is boldoguljanak, de a hangos súgó is előhívható a program bármely képernyőjéről.