Több mint negyedmillió Minecraft-kockából épült fel a virtuális Magyarország

forrás: Prím Online, 2018. június 20. 12:05

Több mint 100 km2 területet 259000 Minecraft-kocka felhasználásával építettek be virtuálisan azok a hazai diákok, akik a népszerű Minecraft oktatási verziójának segítségével úgy fejlesztették digitális kompetenciáikat, hogy felépítették a digitális Magyarország legnépszerűbb épületeit. 

A legjobb alkotásokat 3D nyomtatással életre is hívták a Mincecraftország szervezői, amelyet tavaly novemberben indított el a Microsoft Magyarország. Ennek lényege, hogy a diákok a népszerű videójátékban, illetve annak oktatási verziójában építhették meg Magyarország kulturális színtereit, érdekességeit és látnivalóit.

 

A Microsoft Magyarország és a Budapest School közös kezdeményezésén több tucat iskola diákjai vettek részt, hogy játszva fejlesszék tovább digitális kompetenciáikat és híres magyar nevezetességeket építsenek a Minecraft nyílt játékterében. A mozgalomra Budapestről és vidéki településekről is jelentkeztek diákok, egyéni és csoportos kategóriákban egyaránt. A résztvevők összesen több mint 100 km2 területet építettek be és körülbelül 259 000 Minecraft kockát helyeztek el. Többek között olyan épületeket kreáltak meg, mint a Lánchíd, az egri vár, a soproni tűztorony vagy a váci kőkapu, amelyek online is megtekinthetők.

 

 

A mozgalom célja az volt, hogy népszerűsítse a fiatalok körében a természettudományos pályát, a játék tere ugyanis egy olyan nyílt világ, ahol szabadon, kockázatok és korlátok nélkül alkothatnak a gyermekek, kitágítva kreativitásuk határait. A Minecraft oktatási verziójában az együttes alkotás és a közös problémamegoldás mellett játékosan sajátíthatják el az algoritmikus gondolkodás, a szabálykövetés és alkotás alapjait, amelyek ma már nélkülözhetetlenek a felsőfokú tanulmányok során és a munka világában is. „Elkötelezettek vagyunk abban, hogy a magyar gyerekek és pedagógusok mind szélesebb köréhez vigyük el a fejlődésükhöz leginkább hozzájáruló technológiai megoldásokat, például olyan kezdeményezések által, mint a Minecraftország” – mondta Merényi Ádám, a Microsoft oktatási üzletágának vezetője, aki a záróeseményen átadta a diákoknak szóló elismeréseket.

 

A résztvevők meghívást kaptak a Starnetwork MineBudapest eseményére és MineCinema mozivetítésére is, a legjobb alkotások pedig a helyszínen 3D nyomtatásban is láthatóvá, megfoghatóvá váltak. A „Neten a gyerekem” kísérőrendezvény kiemelt témája volt az internetbiztonság. Muhi Kristóf, az Imagine Cup innovációs verseny idei magyar fordulójának győztese, illetve Izsák Dávid Pál, a Microsoft Innovatív Pedagógus közösségének tagja felhívták a figyelmet a lehetséges kockázatokra és biztonsági megoldásokra.